Στα 7 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα καθαρά κέρδη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά όπως ανακοίνωσε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Ανωμερίτης.
Καίριο θέμα για το λιμάνι είναι η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΠ [OLPr.AT] με το Θριάσιο, τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Ανωμερίτης. |
Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο κ. Ανωμερίτης έδωσε το στίγμα της εταιρείας για το 2011, αλλά και τα επόμενα χρόνια. Χαρακτήρισε το τρέχον έτος ως χρονιά κρουαζιέρας, όχι μόνο για τον ΟΛΠ, αλλά και για όλη τη χώρα, ανεξάρτητα από την πορεία υλοποίησης των σχεδίων για υπογραφή συμβάσεων με κρουαζιερόπλοια για home port.
Εκπτώσεις
Τόνισε ότι για το 2011 η πληρότητα κρουαζιερόπλοιων έχει φτάσει το 100%, ενώ ανακοίνωσε και μικρή μείωση των τιμολογίων που θα ισχύσουν από την 1η Απριλίου 2011, καθώς και την εμπορική του πολιτική.
Ειδικότερα από τρεις μέχρι εφτά κατάπλους τον μήνα η έκπτωση θα είναι 5%. Πάνω από οκτώ κατάπλους θα φτάνει το 15%, ενώ υπάρχει και έκπτωση 10% για όσα πλοία χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά σαν homeport και από-επιβιβάζουν το 66% των επιβατών τους στον ΟΛΠ. Παράλληλα ανακοίνωσε σημαντικές εκπτώσεις και για τη φόρτωση τροφοεφοδίων.
Όπως ανέφερε ο κ. Ανωμερίτης εκτός από τον ΟΛΠ είναι πολύ σημαντικό να εξεταστεί και η λειτουργία των άλλων λιμανιών προορισμών, αφού και εκεί όλα πρέπει να λειτουργήσουν σωστά. Υπογράμμισε ότι ο ΟΛΠ θα δώσει την τεχνογνωσία που διαθέτει στα άλλα λιμάνια, και έφερε το παράδειγμα του λιμανιού του Κατακόλου που αναμένει περισσότερες από 400 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων φέτος, ενώ ο ΟΛΠ θα ξεπεράσει τις 1.000.
Φιλική διευθέτηση
Επιβεβαίωσε το δημοσίευμα της «Ν» της Δευτέρας 14 Μαρτίου 2011, για τα τρία θέματα που θα εξετάσει ο ΟΛΠ και η ΣΕΠ στη διαδικασία φιλικής διευθέτησης με αφορμή τις «γκρίζες ζώνες» της σύμβασης παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ από τον ΟΛΠ στη θυγατρική της Cosco τη ΣΕΠ.
Πιο συγκεκριμένα τους διευθύνοντες συμβούλους των δύο εταιρειών θα απασχολήσει η υπόθεση της πρόθεσης υπογραφής σύμβασης διακίνησης φορτίων μεταξύ του ΟΛΠ και της MSC, η υποχρέωση κατασκευής του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών σε νέο σημείο, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ από πλευράς Cosco, αλλά και η αποσαφήνιση της έννοιας «ανωτέρα βία» ειδικά για τις περιπτώσεις απεργιών που δεν αφορούν τους εργαζομένους στο λιμάνι.
Δεν απάντησε σε ερωτήματα σχετικά με τις προθέσεις της Cosco να συμμετάσχει στο διεθνή διαγωνισμό για την ανέγερση εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ ξεκαθάρισε ότι ο ΟΛΠ θα συμμετάσχει, επισημαίνοντας, πάντως, ότι οι όροι του διαγωνισμού είναι πλέον πολύ ελκυστικοί.
Υπογράμμισε επίσης ότι καίριο θέμα για το λιμάνι είναι η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΠ με το Θριάσιο, η οποία είναι προγραμματισμένη για τα τέλη του 2011. Λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο δεν υπάρχει υπογράμμισε.
Συγχώνευση λιμανιών
Αναφορικά με το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, τη συγχώνευση δηλαδή των λιμανιών: Αττικής, Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας στον ΟΛΠ, και τις εξελίξεις στην οικονομία της χώρας και τις φήμες για επερχόμενες αποκρατικοποιήσεις, ο κ. Ανωμερίτης υπογράμμισε ότι δεν έχουν λάβει καμία ενημέρωση για αλλαγές στον αρχικό σχεδιασμό.
Σημειώνεται ότι η μέχρι τώρα εκφρασμένη πρόθεση της κυβέρνησης μετά τη συνένωση είναι να διαθέσει μετοχές σε επενδυτές διατηρώντας όμως την πλειοψηφία δηλαδή το 51%.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις προσπάθειες που καταβάλλει ο ΟΛΠ, τη χαρακτήρισε υποχρέωσή του, για την αναζωογόνηση της ναυπηγοεπισκευής.
Η σημερινή κατάσταση τόνισε με τα δύο ναυπηγεία της χώρας, έχει «φρενάρει» τις προσπάθειες της θυγατρικής που δημιούργησε ο ΟΛΠ για τη ΝΕΖ της ΝΑΥΣΟΛΠ.
Τα αποτελέσματα
Στα 116,7 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα έσοδα του ΟΛΠ για το 2010, ενώ τα καθαρά κέρδη στα 7 εκατ. ευρώ. Στους στόχος του ΟΛΠ είναι η ανάπτυξη δραστηριοτήτων από την κρουαζιέρα και τον Σταθμό Αυτοκινήτων, σε τέτοιο βαθμό που θα μειώνει την εξάρτηση των συνολικών αποτελεσμάτων της εταιρείας από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου