όχι µόνο διευκολύνεται η πρόσβαση των ∆υτικοευρωπαίων στα τουριστικά θέρετρα αλλά και η χώρα γίνεται πιο προσιτή στους τουρίστες। Ηδη τα πρώτα αποτελέσµατα είναι ορατά। Από τις αρχές Απριλίου πολλά ξενοδοχεία στην Κω «έχουν γεµίσει µόνο από τον κόσµο των low cost εταιρειών» αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Κω κ. Μ. Χατζηµιχαήλ. Συνολικά οι περισσότερες από 15 αεροπορικές εταιρείες χαµηλού κόστους (Low Cost Carriers - LCC) που πετούν πλέον σε 22 ελληνικούς προορισµούς υπολογίζεται ότι θα πραγµατοποιήσουν την εφετινή σεζόν πάνω από 15.000 δροµολόγια. Σύµφωνα µε εκτιµήσεις, τα δροµολόγια είναι αυξηµένα κατά 15% σε σχέση µε το 2010, ενώ το 2012 αναµένεται να φέρει καλύτερα αποτελέσµατα, καθώς υπολογίζεται ότι περίπου 400 εκατοµµύρια επιβάτες διακινεί το σύνολο των low cost εταιρειών ετησίως στην Ευρώπη, από τα οποία η Ελλάδα καλύπτει ποσοστό κάτω του 1%.
Σύµφωνα µε τον κ. Χατζηµιχαήλ, η Ryanair συνδέει εφέτος την Κω µε έξι νέους προορισµούς για την καλοκαιρινή περίοδο (Οσλο, Κάουνας, Λίβερπουλ, Βρυξέλλες, Μπάρι, Μπολόνια). Παράλληλα η easyJet πραγµατοποιεί τέσσερις πτήσεις την εβδοµάδα από Λονδίνο, ενώ δροµολόγια έχει και η Germanwings. Την ίδια ώρα η Aegean έχει προσθέσει δύο πτήσεις την εβδοµάδα από Τελ Αβίβ. Τα αεροπλάνα έχουν πολύ καλές πληρότητες, όπως σηµειώνει ο κ. Χατζηµιχαήλ, ο οποίος εκτιµά ότι, σε συνέχεια της ανοδικής πορείας του νησιού το 2010 (10%), εφέτος η θετική πορεία µπορεί να αγγίξει το 15% στις αφίξεις.
Η ηγεσία του υπουργείου Τουρισµού λειτουργεί υποστηρικτικά στο άνοιγµα της αγοράς στις εταιρείες χαµηλού κόστους, καθώς εκπρόσωποι 18 εταιρειών low cost ήρθαν σε επαφή µε εκπροσώπους περιφερειών και του τουριστικού κλάδου, µε πρωτοβουλία του υφυπουργού Τουρισµού κ. Γ. Νικητιάδη, φέρνοντας αποτελέσµατα στους προορισµούς ∆ωδεκανήσου, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Βόλου και Χανίων.
Μεταξύ αυτών 17 νέα δροµολόγια, έξι για την Κω, δέκα για τη Ρόδο και ένα για τη Θεσσαλονίκη, ανακοίνωσε η Ryanair για το 2011 φθάνοντας τα 30 συνολικά στη χώρα. Την ίδια ώρα η easyJet πραγµατοποιεί επτά δροµολόγια για Αθήνα και έξι για Θεσσαλονίκη, ενώ έχει ξεκινήσει 24 δροµολόγια για Κέρκυρα, Ηράκλειο, Μύκονο, Ρόδο, Ζάκυνθο και Χανιά.
«Στοίχηµα» για τη Χαλκιδική αποτελούν οι αυξηµένες πτήσεις των αεροπορικών εταιρειών χαµηλού κόστους στο αεροδρόµιο «Μακεδονία». «Περιµένουµε να δούµε τα αποτελέσµατα» αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γ. Τάσιος, σηµειώνοντας ότι µε πρωτοβουλία του Οργανισµού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης υλοποιείται πρόγραµµα συνδιαφήµισης µε τις εταιρείες Ryanair και easyJet.
Η Ryanair πραγµατοποιεί πτήσεις από Μιλάνο, Ρώµη, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Φραγκφούρτη, Οσλο και Στοκχόλµη στο τέταρτο αεροδρόµιο που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, ενώ η easyJet πραγµατοποιεί πέντε πτήσεις την εβδοµάδα από Λονδίνο, Μιλάνο και Βερολίνο, τέσσερις από Ντόρτµουντ, τρεις από Βασιλεία και τρεις από Παρίσι (από τον Ιούλιο του 2011). Παράλληλα εφέτος έχουν προστεθεί πτήσεις της Aegean από Μόσχα και Παρίσι, της Aeroflot (Μόσχα), της ουκρανικής εταιρείας Aerosvit, ενώ και η Turkish Airlines ανακοίνωσε την απευθείας σύνδεση Κωνσταντινούπολης - Θεσσαλονίκης. Ο πρόεδρος της Ενωσης σηµειώνει ότι η ένταξη όλων αυτών των δροµολογίων στο αεροδρόµιο της συµπρωτεύουσας τρέφει «υψηλές προσδοκίες» για τον προορισµό και τονίζει ότι απαραίτητη είναι η στοχευµένη προβολή της Χαλκιδικής, ενώ εκτιµά ότι η εφετινή χρονιά θα καλύψει τις απώλειες του 2010, όπου η µείωση ήταν 10%. Πέντε αεροπορικές εταιρείες χαµηλού κόστους δραστηριοποιούνται στο Ηράκλειο ως τα τέλη Οκτωβρίου, αναφέρει ο κ. Ι. Οικονόµου, µέλος του ∆Σ της Ενωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου και του Ξενοδοχειακού Επιµελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), σηµειώνοντας ότι η παρουσία τους θά». Ο ίδιος εκφράζει «συγκρατηµένη αισιοδοξία» για τη σεζόν λέγοντας ότι εξελίσσεται «κατά τι καλύτερα από πέρυσι», αν και ο Απρίλιος και ο Μάιος έχουν µέτριες επιδόσεις.
Οι low cost εταιρείες είναι «ένα κανάλι πρόσβασης» εξηγεί ο κ. Οικονόµου, ωστόσο προσθέτει ότι «το πιο σηµαντικό είναι να “πουλάει” ο προορισµός». «Είναι υγιές για µια αγορά να ανοίγεται σε περισσότερα κανάλια», ενώ επισηµαίνει την ανάγκη να υπάρχει ισορροπία µε «τον ήδη υπάρχοντα συνεργάτη που είναι οι tour operators».
tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου