Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

Πάνω από 10.000 θέσεις εργασίας θα φέρει ο αγωγός ITGI

Το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ), μετά από σχετική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα πως ο αγωγός ITGI διασφαλίζει την επιδιωκόμενη από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαφοροποίηση στην ενεργειακή τροφοδοσία της Ευρώπης. Ταυτόχρονα προκύπτει να είναι το πιο ώριμο έργο με δεδομένη την αδειοδοτική του επάρκεια καθώς και την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα και άλλους χρηματοπιστωτικούς φορείς...

Αντίκείμενο της μελέτης ήταν η διερεύνηση των ωφελειών που συνεπάγονται οι αγωγοί του Νοτίου Διαδρόμου οι οποίοι σχεδιάζεται να διέλθουν από την Ελλάδα, ήτοι, ο ITGI, ο TAP και ο South Stream. Για τη σύγκριση των τριών αυτών αγωγών η μελέτη χρησιμοποίησε 15 κριτήρια, σχετικά με τη δυνατότητα άμεσης υλοποίησης, την οικονομική βιωσιμότητα τους και την προστιθέμενη αξία για τη χώρα.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά οφέλη για την ελληνική οικονομία, στη φάση της κατασκευής του ITGI εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν 10.563 άτομα, έναντι 9.054 του TAP, με τη μέγιστη προστιθέμενη αξία για τη χώρα να υπολογίζεται σε 432.474.750 εκατ. ευρώ, έναντι 370.692.643 εκατ. ευρώ από τον TAP. 

O South Stream, η μελέτη εκτιμά, ότι είναι ένα έργο που δεν διασφαλίζει διαφοροποίηση στις πηγές ενέργειας αλλά μόνον στην διαδρομή προς την Ευρώπη και επιπλέον παρουσιάζει ελάχιστη ενημέρωση για την εξέλιξη του όλου έργου. 

Ο TAP υποστηρίζεται από μεγάλες ενεργειακές εταιρείες και συνεπώς έχει ισχυρούς χρηματοοικονομικούς πόρους για την υλοποίησή του. Παρέχει περίπου ισοδύναμα αποτελέσματα σε θέσεις εργασίας και επενδυτικά κεφάλαια με τον ITGI κατά την φάση κατασκευής. Παρ’ όλα αυτά, από τον σχεδιασμό του ο TAP αντιμετωπίζει την Ελλάδα μόνο ως χώρα διέλευσης, ενώ ο σχεδιασμός του ITGI προβλέπει και την υλοποίηση επενδύσεων στην Δ. Ελλάδα παρέχοντας σημαντικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα κατά την διάρκεια της λειτουργίας του.

Στα πλεονεκτήματα, επίσης, του ITGI, συγκαταλέγονται, η εξασφαλισμένη, ήδη, αδειοδότηση, η ελαχιστοποίηση του πολιτικού και οικονομικού ρίσκου, η σχεδιαστική του επάρκεια και η διασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ήδη, σημαντικό τμήμα της χερσαίας υποδομής λειτουργεί και απομένει να κατασκευασθεί ο κυρίως αγωγός προς την Δυτική Ελλάδα και το υποθαλάσσιο τμήμα, ως την Ιταλία.

Σε αντίθεση με τους άλλους αγωγούς, σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΕΝΕ, ο ITGI έχει εξασφαλίσει την αμέριστη υποστήριξη και τη συνεργασία των κυβερνήσεων, της Τουρκίας, της Βουλγαρίας, της Ελλάδας και της Ιταλίας. 

protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου